דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זמינות ונגישות מותגים 

מאת    [ 28/09/2010 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 2200 פעמים ]

בעולם ללא גבולות שבו עולם האופנה הפך לגלובלי לחלוטין, חברות האופנה ידעו הצלחה אדירה בשני העשורים האחרונים.

בבואכם לשקול, מה עושה מותג עבור לקוחות צריכים לקחת ראשית את שאלת הנגישות.

וכשאנו אומרים נגישות בהקשר זה, פירושו- כמה קל ללקוח הפוטנציאלי ליצור אינטראקציה עם המותג. כמה קל לרכוש את המותג. ואם נחשוב מעט על הנושא הרי הוא מורכב מעוד כמה תתי נושאים כגון מהן שעות הפעילות של המקום בו מוצע המותג למכירה, מה הוא מיקום נקודות המכירה ומידת תפוצתן על פני טריטוריה מסוימת ויש עוד פריטים רבים נוספים, שמשפיעים על הלקוח בבואו לקנות.

אם נקצר, הרי זו פשטות תהליך הקנייה, עבור הלקוח. מותג צריך להיות במקום ובזמן הנכון. שיקולים אלה שנראים אולי טריביאליים, הם הגורמים, שמביאים בסופו של דבר לקוח, להעדיף מוצר זה על אחר ומותג מסוים על פני השני.כמה מחשבה הקדשתם לנושא זה? – חלקנו מאוד מודע לכך, ועושה כל מאמץ כדי להגיע לסיטואציה של נגישות מירבית של המוצר הנמכר ללקוח. אחרים מודעים הרבה פחות וזה חבל. הדברים ההלו, מורגשים בעקומת המכירות ובסופו של דבר בכיס, של מי שעוסק במכירה.

 לכן, כשמישהו רוכש זכיינות למותג ומעביר זאת מהכוח אל הפועל הוא צריך גם לחשוב במונחים ריאליים לגמרי. כגון- איפה יימכר המותג, מה תהיה הזמינות שלו ללקוח הפוטנציאלי. ובעניין זה יש לרדת עד לרזולוציה הנמוכה ביותר כגון מה יהיו שעות הפעילות של נקודת המכירה, האם היא מתאימה לשוק הצפוי למותג, ואיך יוצרים תנועת הגעה של לקוחות מעוניינים במותג, למשל על ידי פרסום, או כל אמצעי אחר, שיוצר אטרקטיביות ועניין במכירות, מעבר למוצר עצמו. חשוב תמיד לעבוד עם מחשבה שיש להבליט את יתרונות המותג, ביחס למוצרים אחרים, מתבדלים בשוק. זאת כדי ליצור אפיון של שוני.

 מי שאלופה בנושא זמינות מותג ללקוחותיה היא חברת "קוקה-קולה" שעושה פשוט בית ספר בתחום לכל מתחריה. הרעיון השיווקי המרכזי שלה הוא זמינות. הם שואפים שבבתים רבים ככול האפשר לצד ברז המים יהיה גם ברז של "קוקה-קולה" וזו בהחלט לא בדיחה. ואין להתפלא על כך. מי שטייל במקומות נידחים בעולם, שגם בקצה העולם שמאלה, כשתגיעו לסוף הדרך תמצאו שם בקבוק או ברז של "קוקה קולה". וזהו בהחלט מודל שניתן ללמוד ממנו. איך לשווק ולהגיע למצב של נגישות וזמינות מרבית, של המותג שמעוניינים בשיווקו, הפצתו ומכירתו.

 

 

אסתי כותבת מאמרים  ועוסקת  גם בכתיבה יצירתית. בעברה עבדה בעיתונות הכתובה ועסקה גם בכתבות תדמית בעיקר בתחום Brand licensing


.


 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב